Sardiinia ralli 2020: kas MM-sari saab juba nädalavahetusel uue tšempioni?

Eelseisval nädalavahetusel ootab meid ees autoralli MM-sarja lühendatud, tükeldatud ja teistsuguse hooaja kuues etapp – kui esialgu pidid WRC ässad Sardiinia rallil kihutama juba juunis, siis koroonapandeemia tõttu lükati etapp edasi sügisesse. Ralli toimub 8.-11. oktoobrini, aga võrreldes kevadise kavaga on ralli kogupikkust omajagu lühendatud – nagu oleme juba koroonapausi järel tasapisi harjunud, on rallid nüüd pisut lühemad. Erinevalt Eesti ja Türgi etappidest on Sardiinias aga kolm korralikku võistluspäeva, kus kogukilomeetreid on lihtsalt pisut vähem kui oleme harjunud. Muu on aga sama – ralli keskus asub Algheros ning teekatteks on kruus.

Ott Tänak Sardiinia ralli 2017. aastal võitis – mäletatavasti oli see Tänaku esimene etapivõit WRC-sarjas. Eelmisel aastal elasid Tänak ja Järveoja Sardiinia etapil üle aga tohutu pettumuse, kui liidrikohalt purunes punktikatsel roolivõim, mis kukutas nad esikohalt viiendaks.

SISUKORD

Betsafe Live #26: WRC Sardiinia ralli eelvaade

Betsafe toob kõikide Eesti rallifännideni WRC Sardiinia ralli 2020 eelvaate. Saadet juhib Kalev Kruus koos ralliekspertide Roland ja Margus Murakaga. Millised on nende ennustused? Vaata kohe!

BETSAFE’I EKSKLUSIIVINTERVJUU OTT TÄNAKUGA

Selja taha jäänud Türgi ralli ei kulgenud kohe algusest peale soovitud rada pidi. Avapäeva rikkus tolmukotis sõitmine ning teine võistluspäev sai kiire lõpu kui autot tabas tehniline rike. Kas tundsid ise ka, et seekord oli justkui tähtede seis vale?

Sellist viimast võistluspäeva pole MM-sarjas ammu nähtud. Kui sageli on pühapäevaks juba jõujooned enam-vähem paika loksunud, siis Türgis löödi enne ralli lõppu kaardipakk veel korralikult segi. Kas see rohkem kui 38km mammutkatse oli oma tingimuste poolest olnud ka sinu karjääri raskeim? Kirjelda, mis sõitjaid sellel katsel ees ootas?

Türgi ralli võitis mees, kes läks viimasele päevale vastu neljandalt kohalt, ometi kerkis just tema ralli lõppedes poodiumi kõrgeimale astmele. Türgi on alati paras loterii olnud, aga kas sinu arvates võiks ralli võit kuuluda meestele, kes on nädalavahetuse tugevaimad või on sinu arvates õnnefaktor siiski oluline osa ralli identiteedist?

Rallikalender läheb edasi vahemere suuruselt neljandal saarel Sardiinias, kus sul on minevikust kaasa võtta häid mälestusi. 2012. aastal esmakordselt maailmameistrivõistlustel poodiumil, 2017. esimene võit ning sellele olid sa lähedal mullugi. Teame, et kõige enam naudid sa kiireid kruusateid, aga Sardiinia kuulub ka pigem käänuliste etappide hulka. Mis on see faktor, mis aidanud Sardiinias alati niivõrd hästi esineda?

Pärast Türgi ralli katkestamist hakkasid koheselt valmistuma Sardiinia võistluseks. Mida sa selle all täpsemalt silmas pidasid? Kuidas on hooaja eelviimaseks etapiks ettevalmistus kulgenud?

Tavaliselt kihutatakse Sardiinias võidu juuni alguses, koroonaviiruse tõttu nihkus see nüüd oktoobri keskpaika, mil vihmasadu poleks üldse haruldane nähtus. Mis sinu tunnetus täna on, kas Hyundai i20 WRC-le sobib pigem kuiv ja lahtine kruus või näitab auto paremat minekut vesisemates oludes?

Hetkeseisuga on tänavu jäänud veel sõita kaks etappi räägitud ka võimalusest, et kalendrisse lisanduvad Horvaatia ralli ning hooaeg kulmineeruks Monza ringrajal. Kuidas see mõjutaks sinu arvates tiitliheitlust, kus viiel sõitjal on võimalik meistriks tulla? Kas pigem eelistaksid lisaetappe või sooviksid, et hooaeg lõpeks praegusel kujul?

Viimaste uudiste valguses teame, et 9-kordne maailmameister Sebastien Loeb tegi Türgi rallil enda viimase etteaste Hyundai roolis. Kirjelda meile Loebi kui tiimikaaslast. Kas ja milliseid õpetussõnu vanameister sulle karjääri jooksul andnud on?

Sardiinia ralli 2020 ajakava: kolm korralikku võistluspäeva

Kellele Rally Estonia ja Türgi etapi puhul ei meeldinud, et reedene päev oli sisuliselt formaalsus, siis Sardiinias seda muret ei ole – testikatse sõidetakse juba neljapäeval ning kõik on sisuliselt sarnane nagu oleme harjunud, lihtsalt katseid ja kilomeetreid on igalt päevalt pisut vähemaks võtnud, et meeskondade kulusid pisut kokku hoida.

Ralli algab kohe Tempio Pausania katsega, mis on täiesti uus ning mida pole varem ralli raames sõidetud. Peamiselt mäest laskuva trassi lõppu kasutati 2005. aasta etapil, kuid ülejäänud osa sellest on kõigile täiesti uus. Ülejäänud katseid on suuremal või vähemal määral viimastel aastatel MM-sarjas sõidetud – pühapäevased katsed on näiteks juba viis aastat järjest jäänud sisuliselt identseteks. 

Sardiinia ralli ajakava (Eesti aja järgi):

Testikatse – kell 13.01

SS1 Tempio Pausania 1 (12,08 km) – kell 8.50
SS2 Erula – Tula 1 (21,78 km) – kell 9.44
SS3 Tempio Pausania 2 (12,08 km) – kell 11.40
SS4 Erula – Tula 2 (21,78 km) – kell 12.34

Hoolduspaus

SS5 Sedini – Castelsardo 1 (14,72 km) – kell 17.14
SS6 Tergu – Osilo 1 (12,81 km) – kell 17.59

SS7 Monte Lerno 1 (22,08 km) – kell 8.37
SS8 Coiluna – Loelle 1 (15,00 km) – kell 9.38
SS9 Monte Lerno 2 (22,08 km) – kell 11.07
SS10 Coiluna – Loelle 2 (15,00 km) – kell 12.08

Hoolduspaus

SS11 Sedini – Castelsardo 2 (14,72 km) – kell 17.

SS13 Cala Flumini 1 (14,06 km) – kell 9.15
SS14 Sassari – Argentiera 1 (6,89 km) – kell 10.08
SS15 Cala Flumini 2 (14,06 km) – kell 12.10
SS16 Sassari – Argentiera 2 (6,89 km) – kell 13.18 (punktikatse)

MM-sarja punktiseis: kas Evans võtab tõesti üllatustiitli?

Türgi ralli eel tundus, et MM-tiitel jagatakse ära kahe mehe vahel, kes on viimasel seitsmel aastal triumfeerinud – kuuekordne maailmameister Sébastien Ogier ja tiitlikaitsja Ott Tänak näisid liikuvat selle poole, et hooaja lõpus ihaldatud tiitel omavahel ära jageleda. Sel hetkel punktiarvestuses nende vahel paiknenud Elfyn Evansit nii ohtlikuks ei peetud, eelkõige seetõttu, et ta pole varem nii kõrget mängu mänginud, aga ka seetõttu, et tegemist on Ogier’ tiimikaaslasega – ühel hetkel ütleb Tommi Mäkinen ju ikka, et „mehed, aitab jamast“? Ootamatusi ja draamat täis Türgi etapp pööras aga asjad selles suhtes pea peale – võrdlemisi muretult ralli läbinud Evans teenis võidupunktid ning tõusis kaks rallit enne hooaja lõppu (eeldame praegu, et Monza rallit, millest on räägitud kui võimalikust detsembrikuisest lisandusest, siiski punktide peale sõidetava etapina kalendrisse ei lisandu) selgeks tiitlisoosikuks, edestades Ogier’d juba 18 punktiga. See tähendab, et teoreetiliselt on Evansil võimalik juba Sardiinias MM-tiitel kindlustada – kui ta suudab vahe kõigi teistega suurendada 31 punkti peale, ei ole enam mitte kellelgi võimalik teda Ypres’i ehk Ieperi rallil kinni püüda. Evansi võit oleks WRC-sarjas üle mitmekümne aasta kõige ootamatum tiitlivõit – kuid samal ajal tuleb meeles pidada, et koroonapausi ning väga kõvasti lühendatud hooaja tõttu jääb sellele aastale ja sellele tiitlile väike tärn külge, ükskõik kes lõpuks maailmameistriks tuleb.

Tootjate arvestuses on seis aga väga põnev: kuigi individuaalselt on Toyota sõitjad hoidmas esimest, teist ja neljandat kohta, on Hyundai neist tiimide arvestuses vaid üheksa silma kaugusel, mis tähendab, et selles osas on kõik endiselt lahtine. Hyundai tiimiboss Andrea Adamo on tuntud oma taktikamängude poolest ning poleks ime, kui hakkaksime midagi taolist nägema ka juba Sardiinias, kus individuaalse arvestuse asemel panustatakse hoopis võistkondlikule.

Sõitjate arvestus:

1. Elfyn Evans 97
2. Sébastien Ogier 79
3. Ott Tänak 70
4. Kalle Rovanperä 70
5. Thierry Neuville 65
6. Esapekka Lappi 38
7. Teemu Suninen 34
8. Craig Breen 25
9. Sébastien Loeb 24
10. Gus Greensmith 16

Võistkondlik arvestus:

1. Toyota 174
2. Hyundai 165
3. M-Sport 101

Stardipositsioonid liider Evansit ei soosi

Kuna Sardiinia rallil sõidetakse sisuliselt täispikk reedene päev, ei saa Elfyn Evans stardipositsiooni mõttes sellist hõlpu nagu eelmistel rallidel MM-sarja liider seda sai – ta peab kogu reedese päeva ning kõik 95 võistluskilomeetrit teistele teed puhastama, kui just vihma sadama ei peaks. Sardiinias on teed tolmused ning esimesel kahel-kolmel startijal on tavaliselt seal päris raske kiireid aegu näidata. See võiks Ott Tänakule lootust anda – kui ta suudab kolmandalt stardipositsioonilt Evansi ja Ogier’ga korraliku õhuvahe sisse sõita ning eestlase ja tema konkurentide vahele mahub veel piisavalt palju rivaale, võib MM-sarja üldarvestuses Tänakul veel mingisugune lootus ellu jääda.

Sardiinia ralli reedene stardijärjestus (WRC autod):

1. Elfyn Evans
2. Sébastien Ogier
3. Ott Tänak
4. Kalle Rovanperä
5. Thierry Neuville
6. Esapekka Lappi
7. Teemu Suninen
8. Gus Greensmith
9. Takamoto Katsuta
10. Dani Sordo
11. Pierre-Louis Loubet
12. Petter Solberg
13. Martin Prokop

Huvitavaid fakte Sardiinia ralli kohta:

Sardiinia ralli ennustused: Ott Tänak, soosik number üks?

Eelmainitud stardijärjekorrast tulenevatel põhjustel ei maksa sel rallil väga julgelt Elfyn Evansi või Sébastien Ogier’ peale panustada – kui just vihma sadama ei hakka, on suhteliselt tõenäoline, et nad kaotavad juba esimesel võistluspäeval nii palju aega, et sealt on keeruline võidu peale võistelda. Kõige tõenäolisemate võitjatena tunduvad ralli eel just nimelt Ott Tänak (võidukoefitsient Betsafe’is 2,75) ning tema tiimikaaslane Thierry Neuville (5,00). Sardiinia ralli panustamise osas paistab kõige parem väärtus olevat just nimelt Neuville’i osas – mustaks hobuseks võiks aga olla ehk hoopis mullune võitja Dani Sordo (5,80), kelle stardipositsioon on aga eelnimetatutest kaugelt kõige parem, sest ta läheb WRC sõitjatest rajale ühena viimastest.

Thierry Neuville on aga kahel korral varasemalt Sardiinias triumfeerinud ning tema võidule on võimalik panustada koefitsiendiga 5,00 – see on väga hea väärtus, mis maksab ära kasutada!

MÄRKSÕNAD

SHARE