Ott Tänak: peame Tšiilis vahet Neuville’i ja Ogier’ga vähendama

Foto: Toyota Gazoo Racing

Tšiili WRC-ralli tõotab tuua ootamatusi ja üllatusi

Argentina MM-ralli ei olnud Ott Tänaku jaoks kohe kindlasti nii edukas kui oleksime oodanud – erinevad tehnilised probleemid ja mured tähendasid laupäeva pärastlõunal lõpuks katkestamist ning väga palju lisa ei tulnud ka punktikatselt – kokku saadud viis punkti olid ralli võitnud Thierry Neuville’i ja kolmanda kohaga lõpetanud Sébastien Ogier’ kõrval sisuliselt köömes.

Haavu lakkuma ei saa WRC-sõitjad aga pikaks ajaks jääda: Lõuna-Ameerika „turnee” jätkub MM-sarjas esimest korda kavas oleva Tšiili ralliga, mis pakub seetõttu kõigile sõitjatele midagi täiesti uut – keegi tippsõitjatest seal varem osalenud ei ole.

Vaid nädalase puhkepausi saanud rallisõitjad sisustasid pausi enamasti väikese puhkenädalaga soojas kliimas ning täpselt seda tegi ka Ott Tänak, kel oli ka mahti Betsafe’ile väike miniintervjuu anda. Vaatame aga siinkohal üle, mida Tšiili etapilt üldse oodata võiks ning kelle peale tuleks võistluse eel Betsafe’is panused teha!

Tšiili etapp: mida üldse oodata?

Foto: Toyota Gazoo Racing

Kuigi ka Tšiili ralli sõidetakse sarnaselt Argentina etapile kruusal, ei maksa arvata, et see tuleb lihtsalt kahe nädala taguse ralli kordus – nii palju kui praegu teada on, on Tšiili olud ikkagi märksa teistsugused. Ralli keskus on sisuliselt Vaikse ookeani ääres ning võrreldes Argentinaga peaksid teed olema märksa siledamad, aga kurvides võib sarnaselt näiteks Walesi etapiga oodata päris salakavalaid kaldeid, mis võivad mõnele sõitjale korralikult mäkra mängida.

Võrreldes Argentina ralliga on sõitjaterivis tehtud vaid üks muudatus – Hyundai vahetab Argentinas sõitnud Dani Sordo Tšiiliks üheksakordse maailmameistri Sébastien Loebi vastu välja. Muus osas on kõik sama, väikese lisamärkusena võib ehk mainida, et Argentinas suure avarii üle elanud Esapekka Lappi saab seetõttu istumise alla uue Citroeni, sest vana läks sisuliselt mahakandmisele.

Favoriitide ring endine

Ei ole kellegi üllatuseks, et Ott Tänak on ka Tšiili ralli eel võidusoosik number üks: eestlane on juba viimase aasta jooksul korduvalt näidanud, et kui auto tema istumise all terve püsib ning muid probleeme ei esine, on ta konkurentidest kiirem ning puhtalt sõiduga on talle väga keeruline ükskõik kellel vastu saada. Nii Sébastien Ogier kui Thierry Neuville on aga hiilanud stabiilsusega – eriti Neuville, kes on väidetavalt teistest pisut kehvema autoga suutnud võita kaks rallit jutti ning sealjuures ka kiiret ja puhast sõitu pakkunud.

Võimalikest üllatajatest tasuks välja tuua Kris Meeke’i ning… Andreas Mikkelseni. Meeke’i puhul on tema kiirus juba ammu teada, paraku on ta ise (või siis auto rehvid) kõrgetele kohtadele saatuslikuks saanud, Mikkelsen üllatas aga Argentinas kõiki, kui sai üle 14 kuu taas poodiumikoha. Tuletame meelde, et eelnevalt oli just tema WRC-sarjas üks kritiseeritumaid mehi üldse ning Hyundai roolis ei suutnud ta kohe kuidagi õiget kiirust leida, kuid pärast seda, kui tiimiboss Andrea Adamo ta Korsika etapilt suure otsusena sootuks eemale jättis, on norralane vähemalt esialgu sellele võitluslikult ja hästi reageerinud. Ehk tuleks säärane paus kasuks veel mõnele mehele, näiteks Jari-Matti Latvalale? Igatahes on nii Meeke kui Mikkelsen esikolmikusse jõudmise puhul ilmselt päris head panused ning väärtust võiks sealt otsida küll.

MM-tiitli koefitsiendid: kas Tänak peaks endiselt soosik olema?

Kui aasta alguses võis selgelt tunduda, et Ott Tänaku jaoks võib MM-tiitli võitmine olla vaat et vormistamise ja ülejäänud hooaja läbi sõitmise küsimus, siis Toyota erinevad tehnilised probleemid ja mured, millest tunduti vahepeal juba üle saadavat, on ikkagi tagasi tulnud ning Argentina põrumine on jätnud Tänaku MM-sarja üldarvestuses selgelt kolmandale kohale. Vahed ei ole ka enam päris tühised: Neuville’il on liidrina kirjas 110 punkti, järgnevad Ogier täpselt 100-ga ning Ott Tänak 82 silmaga. Sealjuures on Kris Meeke Tänakule täpselt sama lähedal (28 punkti) kui Tänak Neuville’ile. Eelmisest aastast nägime aga, et Tänak suudab hea seeria korral isegi suuremaid vahesid tagasi teha ning seda ei tasuks praegu üle tähtsustada.

Sellegipoolest on Betsafe’i koefitsiendid isegi üllatavalt Tänaku poole kaldu – eestlase tiitlivõidu koefitsiendiks on vaid 1,50, samal ajal kui nii Ogier’ kui Neuville’i võit tooks täpsele panustajale raha tagasi 3,90-kordselt.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Siinkohal läheb tark raha just Neuville’i poole, kes oleks justkui stabiilsuse üles leidnud ning sõidab praegu väga hea minekuga. Tuletame meelde ka seda, et suviseks Soome ralliks saab Hyundai uue mootori… Vaatame aga nüüd, mida Tänak ise Betsafe’ile pärast Argentinat ja enne Tšiilit rääkis ning kuidas ralliäss ise olukorda näeb!

Hooaja viies etapp Argentinas ei kulgenud soovitud rada pidi, mida positiivset sellelt rallilt kaasa võtsid?

Saime meeskonnaga maksta taaskord kooliraha ja oleme mitme kogemuse võrra rikkamad. Positiivne oli see, et võtsime sellelt etapilt kaasa viis punkti.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Kui suuri väljakutseid pakkusid Argentina ralli esimese päeva mudased ja libedad kiiruskatsed, arvestades, et rajalegend sai kirja kuivades tingimustes?

Rajalegendi on lihtne oludega kohandada, isegi kui legend on kirjutatud võistlusega võrreldes erinevates oludes. Nendes tingimustes oleks tegelikult olnud vaja esiautot, kes oleks legendi märkinud üllatused. Probleem selliste olude puhul on see, et erinevatel lõikudel reageerib pinnas erinevalt vihmale ja seda on kuivaga läbi sõites raske ette näha.

Teise võistluspäeva esimesel poolel näitasid sa väga head kiirust ja ei andnud konkurentidele mingit võimalust. Kui kõik toimib, tundub auto suurepärane, kuidas ise rahule jäid?

Teisel päeval olid olud palju stabiilsemad ja tee väga heas seisukorras võrreldes reedese võistluspäevaga. Puhtalt kiirele sõidule keskendumine on palju nauditavam.

Järgmine võistlus leiab aset Tšiilis, mis on autoralli MM-sarjas esmakordselt. Lisaks on uusi liitujaid oodata ka järgnevatel aastatel. Rallikalender ei ole aga kummist – millised etapid sa ise pausile saadaksid, milliseid aga tervitaksid?

Kahjuks või õnneks meie arvamust ei küsi keegi, seega tervitame suurima heameelega kõiki uusi võistlusi.

Mida oled kuulnud Tšiili ralli kohta, milliseid tingimusi sealt ootad? Mis teeb sellest meeldiva etapi, mis aga väljakutseid pakkuvaks?

Tšiili teed peaksid olema pigem siledad ja heas olukorras. Väljakutseks on seal kindlasti kuivade olude puhul tee puhastamine, mis saab olema tõenäoliselt keeruline. Kindlasti on katsumuseks ka uued katsed ning kogemuse puudumine.

Tšiilis sõidab Hyundai eest taaskord Sébastien Loeb, kelle kogemustepagas on vaieldamatult kõige suurem. Kui suureks eeliseks võib see olla Tšiilis, mis on sõitjatele pigem võõras?

Loeb on sõitnud viimasel ajal ikkagi pigem vähe rallisid ja see on talle vast miinuseks. Positiivseks pooleks tema puhul on ehk stabiilsus ja stardikoht.

Millise eesmärgiga lähed vastu Tšiili rallile?

Peame vähendama vahet esimese kahe sõitjaga.

MÄRKSÕNAD

SHARE