WRC Portugal: Ott Tänak nimetas järgmise ralli suurima väljakutse

Foto: Toyota Gazoo Racing

Autoralli MM-karussell naaseb Euroopa teedele

Eesti rallisõbra jaoks suurepäraselt kulgenud Tšiili ralli on seljataga, nüüd on aeg juba uue etapi poole kiigata, sest juba mai viimastel päevadel pannakse mootorid põrisema Porto lähistel, kus toimub tänavuse WRC hooaja seitsmendaks etapiks olev Portugali ralli.

MM-sarja seis on Tšiili etapi järel meie mättalt vaadatuna tunduvalt etem kui varem: liidriks on küll 122 punktiga Sébastien Ogier, ent Ott Tänak jääb temast maha vaid kümne ning Thierry Neuville 12 punktiga. Ühesõnaga – kõik on ikka päris koos ning Tänakul on Portugalis väga korralik võimalus hoopis ise liidriks asuda.

Vaatame aga siinkohal üle, mida uue nädala lõpus toimuvalt Portugali rallilt oodata ning juba tavapäraselt saab Betsafe Ott Tänaku ametliku sponsorina huvilisteni tuua ka põgusa Tänaku eksklusiivintervjuu!

Kuidas mõjutab Neuville’i avarii belglase minekut?

Foto: Toyota Gazoo Racing

Tšiili ralli ehk isegi suurimaks jututeemaks oli MM-sarja toonase liidri Thierry Neuville’i laupäevane avarii. Belglase Hyundai käis ühes kurvis valearvestuse järel suurelt kiiruselt koguni seitse korda üle katuse, enne kui raja peale külili seisma jäi ning totaalses segaduses tuikuvad Neuville ja kaardilugeja Nicolas Gilsoul sealt välja ronisid. Sedavõrd suuri avariisid juhtub tippsõitjate karjääris üksikuid ning paratamatult jätavad need oma jälje. Õnneks sai Neuville juba sellest järgmisel nädalal testisõidul taas rooli istuda ning kuuldavasti oli kõik vinks-vonks olnud. Oluliselt viga ka mehed ei saanud, nii et jutud sellest, nagu võiks Neuville’i avarii tema edasisele hooajale suure jälje jätta, võib pigem ära unustada. Võib eeldada, et Portugalis on ta taas suures mängus, seda enam, et saab avapäeval rajale minna kolmandana ning teed puhastama ei pea. Neuville’i rallivõidu koefitsiendiks on tema stardipositsiooni arvestades lausa pööraselt hea 6,50, mille peale tasub väike

Ott Tänak – endiselt soosik number üks

Eelmisel aastal oli Portugali ralli Ott Tänaku jaoks omamoodi kummaline: ta alustas küll kohe katsevõiduga ning näitas head kiirust, ent juba reedesel esimesel katsel sõitis ta Viana do Castelo katsel vastu tee peal lebanud kivi, mis lõhkus auto põhjakaitse, mis omakorda tegi katki radiaatori. Kahju oli koguni nii suur, et rajale ei saanud Tänaku Toyota tulla ka järgmistel päevadel ning sisuliselt sai Eesti ekipaaž juba reede õhtul koju tagasi sõita.

Praeguseks on põhjaplaadiga seotud mured loodetavasti unustatud ning selle peale ei pea Tänak ja Martin Järveoja enam mõtlema – mõelda tuleb ainult sellest, kuidas kiiresti ja veel kiiremini sõita. Endiselt pole absoluutselt kahtlust, et Tänak ja Järveoja on MM-konkurentsis kiireim võistluspaar – nüüd tuleb see kiirus jätkuvalt ka tulemusteks vermida.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Seetõttu pole kellegi üllatus, et Tänak on ka Betsafe’i koefitsientide järgi Portugali ralli suursoosik – kui auto vastu peab, ei tohiks tema võidus erilist kahtlust olla. Tänaku võidu korral saab täpne panustaja raha tagasi 2,22-kordselt – pole sugugi paha väärtus!

Hyundai taas trikitab koosseisuga

Kui hooaja alguses opereerisid rallifännid teadmises, et Hyundail on kõigil 14 etapil rivis nii Thierry Neuville kui Andreas Mikkelsen, siis reaalsus on olnud midagi muud – viimastel aastatel nõrki tulemusi näidanud Mikkelsen jäeti kõrvale nii Korsika etapilt kui nüüd ka Portugalist – teda asendab Sébastien Loeb, kes tegi Tšiilis väga korraliku sõidu ning lõpetas kolmanda kohaga. Loebi esikolmikukohta ei saa sugugi välistada ka seekord, sest Tšiili oli talle Hyundai rooli alles kõige esimene kruusaralli ning kui ta juba selles olukorras nii head kiirust näitas… Loebi poodiumikoht tooks täpsele panustajale Betsafe’is raha tagasi 2,85-kordselt.

Portugalis võime kindlasti näha ka seda, kuidas mõned „tagantpoolt” tulijad kõrgetele kohtadele jõuavad – reedesel päeval pannakse stardijärjekord paika teadupoolest MM-sarja üldarvestuse järgi, kus tagumistel meestel on selgelt tee puhastumise tõttu eelis. Seetõttu võiks kõrgele kohale ennustada veel näiteks Elfyn Evansitki (esikolmikukoef 3,50), kes ka Tšiilis laupäeval-pühapäeval väga korralikku kiirust näitas. Alati on kiirus olemas ka Kris Meeke’il (koef 2,55).

Vaatame aga üle, mida Tšiili ralli järel ja Portugali ralli eel rääkis meie rallisangar Ott Tänak ise – siin on Betsafe’i eksklusiivintervjuu saarlase endaga!

Foto: Toyota Gazoo Racing

Lõpetasid esmakordselt Tšiilis peetud autoralli MM-i kuuenda etapi võidukalt. Kirsiks tordil osutus punktikatse ning sellega kaasnevad 5 lisapunkti. Kuidas kogu rallinädalavahetuse kokku võtaksid?

Oli tõsiselt töine nädal. Kuna oli tegu täiesti uue ralliga, oli meil esmalt juba omajagu tegemist rajakirjutamisel. Kõik katsed olid uued ja lisaks sellele tuli esimesel päeval osad katsed udus kirjutada, mistõttu ei saanud väga head ülevaadet, mis tegelikult tulemas on. Sama olukord oli ka võistluse ajal, kus üllatusi/avastusi tekkis omajagu, mida enne rallit ette ei osanud näha. Lõppkokkuvõttes oli kõik seda energiat väärt.

Tšiili etapp oli rallikalendris esimest korda ning kõigil tipp-pilootidel puudus sealsete teedega igasugune varasem kogemus. Mis sai sinu arvates sellel rallil võtmekohaks kõrges mängus püsimiseks?

Kuna ralli oli siledatel teedel ja autodele otseselt väljakutset polnud, siis oli palju kinni sõitjate enesekindluses ja kiires kohanemisvõimes. Mulle isiklikult olid kõik esimese ringi katsed keerulised ja nõudsid palju keskendumist, et puhtalt läbi saada. Teiseks ringiks sain katsete iseloomust aru ja enesekindlust oli omajagu rohkem.

Millise teise WRC etapiga selle ralli iseloom kõige enam sarnanes?

Üldiselt on tegu ikkagi omajagu spetsiifilise ralliga ja seega võib öelda, et Tšiili ralli on Tšiili ralli.

Kui suur pingelangus see võit ikkagi sinu ja meeskonna jaoks oli, arvestades et viimased etapid pole soovitud tulemust toonud?

Meeskonna energia jaoks oli see oluline. Langesime eelmised kaks rallit järjest esikohakonkurentsist ja see loomulikult ei mõjunud hästi sisekliimale. Ma ei nimetaks seda pingelanguseks, aga kindlasti said inimesed positiivset energiat ja see oli hea motivatsioon edasi pingutamiseks.

Mis tunne oli Tšiilis seista poodiumi kõrgeimal astmel, üheksakordse maailmameistri Sébastien Loebi ja kuuekordse maailmameistri Sébastien Ogier’ kõrval?

Ogier’ga on korduvalt poodiumil kohtutud, aga Loeb tõestas, et pole oma tiitleid niisama saanud, ta on Hyundais tugev lüli ja päästis neile omajagu punkte, mistõttu me neile väga lähemale ei saanud tootjate arvestuses.

Hooaja eel oli selge, et konstruktorite tiitli nimel hakkavad heitlema Toyota ja Hyundai meeskonnad. Sõitjatega laveerimine on toonud Hyundaile edu – Loebi kolmas koht Tšiilis, Mikkelsen Argentinas teine, tugevad esitused Sordolt. Seevastu püsib Toyota konkurentsis tänu sinu punktidele, kas Toyota peaks kaaluma sarnaselt Hyundaile sõitjate vahetamist vastavalt rallile?

Toyotal on head sõitjad, peame lihtsalt stabiilsemad olema, veel ei saa välja jätta ka Citroeni, neil on kindlasti keeruline kahe autoga, aga vähemalt meiega nad suudavad hetkel konkureerida.

10 aastat tagasi tegid just Portugalis enda MM-i debüüdi, mida sa sellest hetkest mäletad ja kas Portugali teedel on seetõttu kuidagi eriline sõita?

Mäletan hästi oma debüüti ja tegu oli mulle korraliku kooliga sel hetkel. Tänaseks on Portugali ralli kolinud teisele poole riiki ja teed on päris erineva iseloomuga. Sellegipoolest alati naudin seda rallit ja üldiselt sobivad need teed meile hästi.

Möödunud aastal tuli Portugali etapp katkestada juba üsna varakult, kas see võiks selle aasta esitust ka kuidagi mõjutada?

Loodan, et sel aastal suudame edukamad olla, aga eelmise aasta tõttu midagi keerulisem küll ei ole.

Mis võib Portugalis kõige suurimaks väljakutseks?

Keerulise ilmaga võib olla üks keerulisemaid rallisid üldse, enamasti on väljakutseks aga pehmed teed, mis teisel läbimisel kipuvad hoolega autosid ja rehve lõhkuma.

Millise taktikaga Portugali teedele suundud?

Loomulikult tahame koguda maksimaalselt punkte ja eesmärk on koguda neid rohkem kui Seb või Thierry.

Sa ei ole seal kunagi poodiumile jõudnud, kas seekord tuleb esikoht ära, nagu Betsafe sulle ennustab?

Ralli on piisavalt komplitseeritud ala, et ennustuste pealt pole põhjust järeldusi teha. Eks me näe õige pea, mis saama hakkab!

MÄRKSÕNAD

SHARE