Ott Tänak Betsafe’ile: minul isetäituvate rehvidega kogemus puudub

Foto: TT

Tänak jääb Korsika etapi järel hooaja algusega rahule

Ott Tänaku ja ühtlasi ka Eesti rallisõprade jaoks kulges autoralli MM-sarja neljas etapp Korsikal vastuoluliseks: ühest küljest nägime, kuidas Tänakul oli tema jaoks aastaid üheks raskemaks etapiks olnud keerulistel asfalditeedel olemas suurepärane kiirus, teisalt röövis laupäevane ootamatu rehvipurunemine Eesti ekipaažilt potentsiaalse rallivõidu.

Draamat oli Korsika etapp täis – juba reedesel esimesel katsel langesid suurest mängust Kris Meeke ja Sébastien Loeb, laupäeval tabas liidrikohalt rehvipurunemise näol valus hoop Ott Tänakut, misjärel tõusis esikohale Elfyn Evans. Eelviimasel katsel teisel kohal olnud Thierry Neuville’i ees kena edu sisse saanud Evansit tabas sama saatus aga punktikatsel – rehvipurunemine röövis M-Spordi Fordiga sõitvalt waleslaselt etapivõidu ning selle asemel kukkus ta suisa kolmandaks, lubades lisaks Neuville’ile endast mööda ka Ogier’. Ott Tänak lõpetas ralli viimaks kuuendal kohal, teenides neli lisapunkti punktikatselt. Üldarvestuses mahtusid eestlase ette veel neljanda koha saanud Dani Sordo ning tubli viies olnud Teemu Suninen.

Iseäranis kummaline oli teine koht just Ogier’ jaoks: kuigi Citroeni sõitjaid Ogier’d ja Esapekka Lappit peeti ralli eel Korsika etapil favoriitideks, ei leidnud kumbki sõitja kogu nädalavahetuse jooksul õiget hoogu üles. Kumbki mees ei saanud lõpuks isegi ühtegi katsevõitu kirja, kuid Ogier suutis auto teel hoida ning muid probleeme tal ei tekkinud – eespool olevate meeste ebaõnne abil pääses ta aga lõpuks suisa teisele kohale.

Tiitliheitlus käib endiselt kolme võrdse vahel

Kas kruusaetapid aitavad Tänakul vahe sisse teha?

MM-sarja üldseis läks Korsika etapi järel samuti ülimalt põnevaks: endiselt on teistel eest ära ka mullu tegusid teinud „suur kolmik”: liidriks tõusis üle üheksa etapi esimest korda võidurõõmu maitsta saanud Neuville, kel on kirjas 82 punkti, järgnevad Ogier (80 punkti) ja Tänak (77 punkti). Siis on juba suurem vahe – neljandal kohal jätkab Elfyn Evans (43 punkti), tema järel tulevad riburadapidi Kris Meeke (42 p), Esapekka Lappi (26 p), Sébastien Loeb (22 p), Dani Sordo (16 p) ning hooaega taas ülimalt pettumustvalmistavalt alustanud Jari-Matti Latvala, kes on nelja etapiga suutnud enda kontole koguda ainult 15 punkti.

Nüüd ootab MM-sarjas ees väike paus, kuid päris rallivaba aprilli spordisõbrad ära ei pea kannatama: järgmiseks siirdub WRC karussell Lõuna-Ameerikasse, kus esmalt sõidetakse aprilli viimasel nädalavahetusel Argentina ralli, seejärel aga kahenädalase pausi järel esimest korda MM-kalendris olev Tšiili etapp, mõlema puhul on sealjuures tegu kruusaetappidega. Jääme põnevusega ootele!

Argentina ja Tšiili etappide ootuses on aga Betsafe’il rõõm esitleda eksklusiivintervjuud Ott Tänakuga, mille saame teile Tänaku ametliku sponsorina pakkuda!

Äsja lõppenud Korsika ralli lõppes sinu jaoks vastandlike tunnetega: ühtpidi tõestasite taaskord oma kiirust asfaldil, kuid teisalt läks potentsiaalne rallivõit juba ammuse veljeprobleemi nahka. Kuidas sa ise selle ralli kokku võtaksid?

Loomulikult on raske rahul olla meie lõpliku tulemusega, aga siiski saame olla rahul oma kiirusega Korsikal. See on minu jaoks olnud kindlasti üks keerulisemaid rallisid kalendris, kuid sel aastal ma juba nautisin seda võistlust.

Toyota tiimibossi ja neljakorde maailmameistri Tommi Mäkineni arvates võiks FIA teha reeglimuudatuse ning võtta taas kasutusele isetäituvad rehvid. Rehvipurunemised ei ole korduvalt lubanud sul rallivõidu nimel lõpuni heidelda ning nüüd röövis viimasel katsel purunenud rehv võidu ka Elfyn Evansilt. Kas jagad oma tiimijuhiga selles osas sama arvamust?

Mul isiklikult puudub igasugune kogemus isetäituvate rehvidega. Ma jätkuvalt usun, et kui saame oma probleemidele lahenduse, siis selliseid intsidente ei tohiks rohkem juhtuda. Tänapäeval on rehvid ise niipalju edasi tugevamaks arenenud, et rehve pole meil õnnestunud lõhkuda.

Enne rallit arvati, et sinu peakonkurendiks ralli võidule saab olema Sébastien Ogier, kuid lõpuks ei suutnudki ta autot endale sobivaks seadistada. Kuivõrd üllatav see oli, et viimastel aastatel Korsikal head kiirust näidanud Citroen jäi tänavusel aastal konkurentidele nii selgelt alla?

See oli kindlasti üllatus, et Citroen ja Seb olid võitlusest väljas, aga lõpuks said nad siiski väga tugevad punktid ja järgmiseks asfaldiralliks oskavad nad juba kindlasti paremini reageerida.

Paljude rallisõprade rõõmuks näitasid suurepäraseid katseaegu M-Spordi meekonna Fordid. Pärast Ogier’ lahkumist eelmise hooaja järel arvati, et meeskond ei suuda tänavu suures konkurentsis püsida, kuid Korsika näitas muud. Kui pingeline heitlus see Evansiga ikkagi oli ning millised on need sobivad rallid, kus M-Sport võib taaskord kaarte segada?

M-Spordil on väga kiire ja tugev auto. Rootsis, Mehhikos ja nüüd Korsikal olid nad kiired, nii et loogiliselt võttes läheb see samamoodi edasi. Kindlasti tuleb nendega igal rallil arvestada.

Langesid punktitabelis taas kolmandaks, kuid hooaeg on veel pikk ning palju võib veel juhtuda. Kuidas oled rahul oma senise hooaja algusega? Mis on olnud positiivne, mis negatiivne?

Aasta on pikk ja olen üldiselt väga rahul selle aasta algusega. Auto on saanud koduseks ja meeskonnaga oleme ühte kasvanud. Kindlasti on meil sel aastal kõik võimalused tiitlile konkureerida, hoiame pea maas ja võitleme edasi, tuleb põnev hooaeg!

MÄRKSÕNAD

SHARE