Ott Tänak: taktikalises mõttes on Rootsi üks lihtsamaid rallisid MM-sarjas

Foto: TT

Loe rohkem Rootsi ralli 2020 koos Ott Tänaku intervjuuga.

Eesti ralliäss läheb MM-sarja teisele etapile vastu enesekindlalt

Head rallisõbrad, head uudised – taas on käes rallinädal! Kui mõned nädalad tagasi anti MM-sarjale avapauk Monte Carlo etapiga, siis veel enne Mehhikosse ja Lõuna-Ameerikasse siirdumist väisavad maailma kiireimad sõitjad Rootsit, kus peaks toimuma kalendri ainus tõeline lumeralli.

Betsafe tegi Ott Tänaku ametliku toetajana enne selle nädala etappi meie ralliässaga ka väikese intervjuu. Loe intervjuu alt veel ka seda, kellele tuleks Rootsi rallil oma panused teha!

Millise taktikaga Toyota Rootsi rallile vastu läheb?

Rootsi on ehk taktikaliselt üks kõige lihtsamaid rallisid sarjas. Ralli on kiired, olud üldiselt autodele ja rehvidele lihtsad. Keeruliseks läheb tavaliselt siis, kui tuleb välja kruus, mis hakkab naelu lõhkuma ja ka teisel ringil, juhul kui tuleb eest startida. Muidu on Rootsi puhas kiire võidusõit.

Keda pead sellel etapil enda suurimaks konkurendiks ja potentsiaalseteks mustadeks hobusteks?

Eelmine aasta olime Rootsis üheksandad, seega alahinnata ei saa kedagi. Üldiselt, mida kaugemalt mehed stardivad, seda kiiremini peaksid nad sõitma.

Kui enesekindel sa oled pärast Rootsi ralli eelseid teste?

Usun, et oleme hästi ette valmistunud ja auto võiks olla kiire. Ma ei kahtlegi, et konkurents on tihe ja lihtsalt ei tule midagi, aga konkurentsis peaksime ikka olema.

Mis eristab Rootsit teistest etappidest?

Eks Rootsi eripära on ikkagi kiired teed ja lumised/jäised olud, kui veel hästi läheb, siis ka kõrged lumehanged, mis võiksid sõidu veelgi huvitavamaks teha.

Foto: TT

Sa pole veel varem lumisel teekattel kõrgeimale poodiumiastmele jõudnud, kas usud, et sel hooajal kordad tiimibossi Mäkineni saavutust?

Selleks et rallit võita, peab olema perfektne nädalavahetus ja loomulikult on see alati eesmärgiks. Mis reaalselt võimalik on, saab vähe selgemaks, kui ralliga peale hakkame.

Foto: TT

Milliseid teeolusid või tingimusi ootad tänavu Rootsist?

Ilm on midagi, mida me ei saa valida, seega võtame selle, mis antakse. Ettevalmistuste ajal olid väga korralikud talvised olud, nüüd ilmamehed lubavad soojemaid päevi ralli ajaks, aga ehk lumi/jää ikka päris ära ei kao.

Kui palju olete mullusega võrreldes autot täiustanud?

Mulluse Rootsi ralliga võrreldes on auto arenenud omajagu, aga mulluse aastalõpuga oleme veel sarnased. Peale Mehhikot võiks hakata erinevaid uuendusi juba võistluste ajaks ka autole külge saama.

Kui heaks pead enda tiimikaaslaste šansse?

Mõlemad kolleegid on alati olnud väga kiired ja Rootsi on kiire ralli, seega seal saavad olema väikesed vahed ja võimalus tugev nädalavahetus teha on kõigil.

Peale Rootsit suundub rallikarussell Mehhikosse, kus esimesi sõitjaid vaevab teepuhastaja roll. Kui palju võib see mõjutada tulemust Rootsis?

Selline teepuhastuse olukord on terve hooaja kõigil kruusarallidel ja sellele mõelda ei ole hetkel vaja. Iga punkt on palju väärt.

Soe ilm ähvardab korraldajate plaani pea peale pöörata

Nagu mainis oma intervjuus ka Ott Tänak, on ilmateade viimastel päevadel pööranud suhteliselt soojaks, mis tähendab seda, et osad katsed on kohe kindlasti ärajätmise ohus – mäletame ju hästi näiteks 2016. aasta Rootsit, kus 21 kiiruskatsest jäeti lõpuks peaaegu pooled – üheksa – lumepuudusel ära.

“Plusskraadid on Rootsi rallit tabanud täpselt nii, kuidas lootsime. Nüüd ootame tagasi miinuskraade, mis vee jääks külmutaksid. Homne [tänane] ilmateade lubab kahte plusskraadi päeval ja kuni seitset külmakraadi öösel. Testikatsel on lund 30-40 cm, jääkihi paksus teel on 3-4 cm,” teatas ralli ametlik kanal Instagramis, kuid ilmateade sedavõrd optimislik ei ole – ralli ajaks lubatakse päeval kohati suisa seitsmekraadist plussi, neljapäeval, reedel ja laupäeval on oht, et päeval on temperatuur suhteliselt stabiilselt plussis ning isegi kuni viie kraadiga. Eks näis, mis saab – öösiti peaks igatahes külmetama.

Kas Ott Tänak on taas soosikuks number üks?

Juba Monte Carlo ralli ajal räägiti põgusalt sellest, kuidas mõjutab sealne paremusjärjestus sõitjate väljavaateid Rootsi etapil. Kes mäletab eelmist aastat, siis stardijärjekord oli ju toona ülioluline: esimesed kaks meest Sébastien Ogier ja Ott Tänak pidid teistele värske lumekihiga katsetel sisuliselt lumesahateenust osutama, samal ajal kui tagantpoolt alustanud Thierry Neuville sai juba väga heades oludes rallivõiduni kihutada.

Seekord on olukord selline, et Monte Carlos võidutsenud Ogier peab taas esimesena rajale asuma, Neuville saab stardi otse tema järel ning Ott Tänak on stardijärjekorras kolmas. Kuna sademeid oodata pole, ei ole tagantpoolt tulijate eelis ehk niivõrd suur kui mullu, kuid lumevaeste olude puhul võib tagumiste sõitjate jaoks lausa kruus lume ja jää alt välja tulla – see muudab sõidu kiiremaks. Kolmandana startides on Tänak aga kindlasti võimeline võidu peale võitlema – seda näitas ta ju väga hästi näiteks ka eelmisel aastal Soomes, kus ta juba avapäeva järel teravaimas tipus oli.

Foto: TT

Ott Tänaku rallivõit ongi Betsafe’is saadaval kõige väiksema koefitsiendiga – 2,75 -, järgnevad Ogier (3,35), Neuville (3,75) ja Jari-Matti Latvala (8,00). Nende väärtuste juures tasub raha panna kindlasti Tänakule, aga vaat et parimat väärtust pakub hoopis eestlase tiimikaaslase Kris Meeke’i võidukoefitsient, mis on lausa 13,00! Meeke näitas Monte Carlos väga hästi, et kiirust tal jagub – ning toonase suure ajakaotuse tõttu alustab ta Rootsis suhteliselt tagumisest otsast, mis tähendab väga häid võimalusi võidu peale heidelda. Panustamissoovitus!

Tänaku peale saab panustada ka head-to-head formaadis – ehk siis ennustada, kumb sõitja saab parema koha. Ott on võrdlusesse pandud nii Ogier’ga (Tänaku koef 1,68, Ogier’l 2,08) kui ka Neuville’iga (Tänak 1,56, Neuville 2,30). Siin on kõige parem väärtus kindlasti Tänaku 1,68 võrdluses Ogier’ga – reedel esimesena rajale minev Ogier kaotab seetõttu kindlasti omajagu aega ning Tänak on temaga võrreldes kindlasti paremas seisus, nii et panustamissoovituseks on ka see koefitsient!

Mida suudab Marcus Grönholm?

Foto: TT

Värskelt 51. sünnipäeva tähistanud Grönholm teeb endale Rootsi rallil osalemisega kingituse – kui tavapäraselt osalevad Soome kunagised ralliässad ühel etapil 50-aastaseks saades, siis Grönholmil lükkus see lihtsalt aasta võrra edasi.

Neljanda Toyota WRC masinaga starti tulev Grönholm tõdes, et testidel on talle Toyota autost väga hea mulje jäänud. “Sõitsin selle autoga kaks aastat tagasi Soome rallil Harju kiiruskatsel ehk kümme kilomeetrit, mitte rohkem. Testimise ajal tundsin end aga kohe mugavalt, auto oli hea ja sain hästi sõita,” sõnas Grönholm Saksa meediale.

Hoolimata sellest ei plaani vanameister aga Rootsis kõrgesse mängu sekkuda. “Üks asi on kiirelt testil sõita, teine asi on seda rallil kiiruskatsete ajal teha. Mul ei ole enam seda rütmi, mis on praegustel tippudel, kes kogu aeg nii kiiresti sõidavad. Ma ei kavatse riske võtta, sõidan turvaliselt. Peaasi on lõpuni jõuda.”

Grönholmi rallivõidu peale on Betsafe’is võimalik panustada küll koefitsiendiga 25,00, kuid vähemalt mehe enda sõnu uskudes ei tasuks seda teha – liiati on ta veel rajal ka eelmise aasta masinaga. Samas alustab ta stardijärjekorras päris tagant, mis tähendab, et tee on tema jaoks puhtaks tehtud – mine tea, äkki löövad vanad instinktid ikka välja?

MÄRKSÕNAD

SHARE