WRC Mehhiko ralli 2020: Tänak jahib hooaja esimest võitu

Täiendatud 9. märtsil 2020 Ott Tänaku intervjuuga

Uus rallihooaeg on esimese kahe etapi näol alanud äärmiselt intrigeerivalt ja põnevalt: kui aasta alguses pakkusid paljud, et tiitel jagatakse taaskord ära juba tavapäraseks kujunenud kolmiku Tänak-Ogier-Neuville vahel, siis tegelikult oleme kahe etapi järel olukorras, kus MM-sarja liidriks on hoopis Toyotaga kihutav Elfyn Evans. Mulluse tšempioni Tänaku leiame pingereas alles kuuendalt kohalt, tema ette mahub veel isegi ka WRC ralli debüüthooaega sõitev verinoor Kalle Rovanperä. Pinge on juba varakult üleval ning intriigi on korralikult!

Sisukord

Kliki järjehoidjal, et minna otse huvi pakkuva osa juurde

Kui hooaja kaks esimest etappi olid pigem talvised (just nimelt pigem, kuivõrd lund oli nii Monte Carlos kui ka Rootsis väga vähe), siis märts toob ralliässadele kätte esimese kruusaetapi: 12. – 15. märtsil peetakse MM-etapp Mehhiko teedel. Mida keerulisest rallist oodata, keda pidada soosikuteks ning mida tuleks rallisõbral Mehhiko etapi eel teada? Vaatame Betsafe’i abiga kõik vajaliku üle!

BETSAFE LIVE #2: Mehhiko RALLI EELVAADE

Betsafe Live uus episood on siin! Seekord külastavad meid mehed tõelisest ralliperest ehk Kalev Kruusiga liituvad Margus ja Roland Murakas. Põhi jututeemaks muidugi Mehhiko ralli!

INTERVJUU OTT TÄNAKUGA

1. Mehhiko ralli on hooaja esimeseks kruusaetapiks, kuidas Sa seda rallit oma sõnadega iseloomustaksid?

2. Oled nüüdseks saanud testida autot kruusal ja valmistunud Mehhiko MM-etapiks Portugalis kohalikul rallil. Kuidas ettevalmistusperiood kulgenud on ja milliseid muljeid tekitas Hyundai ralliauto kruusal?

3. Katsetasite sellel rallil ka auto uusi aerodünaamilisi lahendusi, kuid samal ajal sõitis meeskonnakaaslane Dani Sordo vanema paketiga. Kas saad veidi avada, kuidas muudatused mõjusid ja mida see võrdlusmoment näitas?

4. Hyundai meeskond kasutas juba eelmisel aastal väiksemaid rallisid, et end paremini MM-etappideks ette valmistada. Tiimipealik Andrea Adamo on öelnud, et tänavu kavatsetakse seda veelgi rohkem teha. Teised tiimid seda väga ei viljele – mida Sina sellest arvad, arvestades, et MM-kalender on niigi tihe?

5. Rootsi ralli lõpus ütlesid, et tundsid end küll mugavalt, kuid mitte nii mugavalt, et esikoha pärast võidelda. Kas Mehhiko rallil võiks olla olukord juba teine?

6. Kas ülemaailmne koroonaviiruse paanika on kuidagi ka rallimaailma mõjutanud?

Ott Tänaku blogi #1: ralliauto turvalisus

Koostöös Betsafe’iga alustab Ott Tänaku enda blogi, milles rallimeister avab autospordi maailma telgitaguseid. Esimeses episoodis tutvustab Ott autoosi ning muid elemente, mis tagavad rallisõitjate turvalisuse sõidu ja võimaliku avariiolukorra ajal.

Tänakul on konkurentide ees oluline eelis

Stardijärjestus soosib meie meest

Suures osas on Mehhiko ralli katsed jäänud eelmise aastaga võrreldes samaks: muutunud on vaid katsete järjekord ning mõne üksiku kiiruskatse täpne trass, uusi või programmi naasvaid katseid on üksikuid. Need kõige-kõige nõudlikumad ja keerulisemad katsedki on rallifännidele juba ammusest ajast tuttavad: reedesel võistluspäeval läbitakse kahel korral kuulus 31-kilomeetrine El Chocolate katse, kus kitsaste, aeglaste, karmide ja tehniliste lõikude vahele on pikitud ka kiireid sirgeid ja mäkke tõusmist. Laupäeval tehakse jõujooned selgeks 25-kilomeetrisel ja tehnilisel Guanajuatito katsel, pühapäeval on esmalt vaja sõitjatel korra läbida äärmiselt kitsas ja aeglane Otatese katse, enne kui lõpuks El Brinco trassil punktikatse sõidetakse.

Mehhiko rallil on esimesena startimine üks MM-sarja keerulisemaid ülesandeid, kuivõrd just sel etapil on teepuhastamise roll tihtipeale äärmiselt suur – samal ajal ei ole tavaliselt oodata ka vihmasadu, mis eestpoolt startijaid natukene päästaks. Kuna teed on vastupidavad ning roopaid sisse ei teki, kehtib lihtne põhimõte: mida tagantpoolt stardid, seda paremad teeolud endale saad. Eesti rallisõbra jaoks on see mõistagi väga hea uudis, sest Ott Tänak läheb reedel rajale alles kuuendana ning oma põhilistest konkurentidest märksa hiljem, saades sellega endale paremad teeolud.

Kõige suuremaks teepuhastajaks peab vähemalt reedel olema seega MM-sarja üldliider Elfyn Evans, kellele järgnevad Thierry Neuville ja viimasel kahel aastal Mehhiko ralli võitnud Sébastien Ogier. WRC ässadest parima lähtekoha saab aga hooaja esimest rallit sõitev Dani Sordo, kes võib alati vabalt esikolmikusse sõita.

Hoolimata kehvemast reedesest stardikohast on Betsafe’i koefitsientide järgi suurimaks soosikuks ralli viiekordne võitja Sébastien Ogier (2,90), kelle järel tuleb kohe meie Ott Tänak (3,40). Tänaku järel on koefitsientide järgi Evans (5,00), Neuville (5,50), Kalle Rovanperä (8,00) ning alles siis Teemu Suninen, Esapekka Lappi (20,00) ja Dani Sordo (10,00). Nendest koefidest tunduvad parimad väärtused just nimelt Tänaku 3,40 ning Dani Sordo 10,00 – tagantpoolt startijatena on neil puhta kiiruse mõttes kindlasti teiste ees eelis olemas.

Mehhiko ralli reedese päeva stardijärjestus

Mehhiko ralli ajakava (Eesti aja järgi)

Altpoolt leiad Mehhiko ralli ajakava. WRC 2020 ajakava (kogu hooaja).

Reede (13. Märts)

Laupäev (14. Märts)

Pühapäev (15. Märts)

2019 meenutus: Ogier’ punase lipu skandaal, Tänaku teine koht

Mullune esikolmik: Ogier, Tänak, Evans

Rallisõbrad mäletavad ilmselt eelmise aasta Mehhiko rallit päris hästi: võistlus algas publikukatsega, mille lõpus oli kunstlikult tekitatud hüpe, mis purunes ja sellega nii võistlejatele kui pealtvaatajatele ohtu tekitas; laupäevane võistluspäev algas aga tõeliselt skandaalse olukorraga, kui Sébastien Ogier’l purunes küll rehv, kuid samal ajal tegi katsel avarii tema tiimikaaslane Esapekka Lappi, kelle auto jäi risti tee peale ette – seetõttu otsustasid korraldajad katse katkestada ning Ogier’ ralli, mis oleks rehvipurunemise tõttu ilmselt muidu lörri läinud, oli sellega päästetud: kuna ka kõik teised pidid katse aeglaselt lõpuni sõitma ning ajavahesid punase lipu tõttu ei tekkinud, jäi prantslane kõrgesse mängu ning Kris Meeke’i rehvipurunemise tõttu tõusis ta ka lõpuks liidriks, võites ralli Ott Tänaku ees pooleminutilise eduga.

Ott Tänakul on seni Mehhiko rallilt sealjuures võit veel puudu: mullune teine koht oli seal alles tema esimeseks poodiumikohaks. Samas oli 2012. aastal just Mehhiko etapp see, kus ta M-Spordi ridades väga korraliku tulemuse kirja sai, kui rallimaailma viienda kohaga pisut üllatas. Pärast seda pole aga tulemused tihtipeale väga säravad olnud: paberi peal on tal 2015. aastast kirjas 22. koht, 2016. aastast kuues koht, 2017. aastast neljas koht ning 2018. aastast neljas koht. Nüüd tunduvad aga asjalood sedamoodi, et kõik võimalused on selleks loodud, et Mehhikos lõpuks väga hea võistlus teha ning ka Põhja-Ameerika mandril esimene WRC võit võtta.

Huvitavaid fakte Mehhiko ralli kohta

Hooaja soosikud: Ogier ja Tänak jagavad meistritiitlit?

Neuville’i ja Evansit veel maailmameistriks ei oodata

Betsafe’i WRC ennustuse koefitsiente vaadates on huvitav tõdeda, et kuigi Thierry Neuville sisuliselt jagab Elfyn Evansiga MM-sarja liidrikohta, siis neid kaht veel hooaja üldkokkuvõttes võitjaks siiski ei prognoosita – Betsafe’i analüütikute arvates on hetkel peamiseks soosikuks siiski kuuekordne tšempion Sébastien Ogier, kelle tiitli korral saaks täpne panustaja raha tagasi 2,65-kordselt, Ott Tänak on tal aga tihedalt kukil (2,70). Siis tuleb väike vahe ning alles siis näeme siin Neuville’i (4,00) ning Evansit (5,20). Ülejäänud mehed jäävad juba päris kaugele ning olgem ausad – uus maailmameister tuleb just nende nelja nime seast, teistsugune tulemus oleks juba tõeline ralliime.

Konstruktorite arvestuses on Toyota küll hooajale kõva alguse teinud, ent kümnepunktiline edu Hyundai ees neid veel soosikuks ei tee: Andrea Adamo karmi käega juhitud Hyundai tiitli kordamise koefitsiendiks on 1,65, Toyota tiitel tooks täpsele panustajale raha tagasi 2,10-kordselt. M-Spordi võimalusi üldiselt ei usuta (põhjusega) – nende tiitel on väärt koefitsienti 20,00.

MÄRKSÕNAD

SHARE