Kesk-Euroopa ralli: ajakava, osalejad, ennustused

Saabunud sügis annab endast igal võimalusel õues märku ja see tähendab ühtlasi ka seda, et autoralli MM-sarja hooaeg on tasapisi lõppemas. Sõita on jäänud veel vaid kaks asfaldirallit: kui hooaeg lõpeb novembri keskel Jaapanis, siis nüüd, oktoobri lõpus, sõidetakse ajaloos esmakordselt kolme riigi vahel jaotatud MM-etapp, mis kannab nime Kesk-Euroopa ralli.

Mida täiesti tuttuus ralli endast kujutab, mida võiksid fännid sellelt oodata, millised on Ott Tänaku šansid hea tulemus teha ning kuidas võib see ralli mõjutada tiitliheitlust? Betsafe’i blogi teeb kõigest olulisest ülevaate!

Kesk-Euroopa ralli: kolme riigi asfaltteed kolme päevaga

Kesk-Euroopa ralli toob WRC sarja enam kui 50-aastase ajaloo jooksul midagi täiesti uut – sedavõrd rahvusvahelist võistlust pole mitte kunagi varem korraldatud. Jah, Rootsi rallidel on aeg-ajalt olnud katseid ka Norra pinnal, aga need on siiski olnud ka nimetuselt Rootsi rallid, mitte Rootsi-Norra rallid. Siin näidatakse aga Euroopa avatust ja ühtsust uudsel moel.

Kui viimase aja Saksamaa rallid sõideti peamiselt Prantsusmaa piiri lähedal asuva Bostalsee ümbruses, siis nüüdne Kesk-Euroopa ralli viib sõitjad Saksamaa, Austria ja Tšehhi piiride ühinemispunkti ümbrusesse. Ralli keskus on küll Saksamaal, kuid seda Passau linnas, mis on sisuliselt Austria piiri ääres. Piiritsoonist natuke kaugemale minnakse Tšehhis, kus sõidetakse esimese päeva katsed – ralli start ja esimene linnakatse peetakse Prahas, misjärel liigub karavan kaardi peal juba lõunasse Saksamaa ja Austria piiri poole.

Suures plaanis on ralli üles ehitatud nii, et esimene päev (tehniliselt võttes kaks esimest päeva, sest esimesed kaks katset sõidetakse neljapäeval) on Tšehhis, teine ja kolmas aga sõidetakse nii Saksamaal kui Austrias. Kuuldavasti olevat kõige tehnilisemad ja kitsamad teed Austrias, Tšehhi asfalttrasse peetakse aga selle ralli kõige voolavamateks ja kiiremateks.

Kuigi Saksamaa ralli teed olid teises riigi otsas, on just Saksamaa etapi (viimati sõideti seda MM-sarjas 2019. aastal) teed ilmselt Kesk-Euroopa ralli kõige lähedasemaks võrdluseks. Samas on teada, et esimene päev Tšehhis saab olema pisut erinev kahest ülejäänud päevast Saksamaal ja Austrias.

Oluline on ka tähele panna, et ralli saab natuke varajasema alguse kui tavaliselt: testikatse sõidetakse seekord Saksamaal juba kolmapäeva pärastlõunal.

Huvitava märkusena võib lisada, et Kesk-Euroopa ralli kanti juba enne esimese etapi toimumist ka järgmise hooaja WRC kalendrisse, nii et võib arvata, et sellest saab lähiaastatel kalendris traditsiooniline sügisene etapp.

Kesk-Euroopa ralli ajakava (Eesti aja järgi):

Kolmapäev, 25. oktoober

Testikatse Tittling (3,62 km) – kell 17.01

Neljapäev, 26. oktoober

SS1 Velka Chuchle (2,55 km) – kell 15.05
SS2 Klatovy (8,92 km) – kell 19.05

Reede, 27. oktoober

SS3 Vlachovo Brezi 1 (13,66 km) – kell 10.50
SS4 Zvotoky 1 (23,81 km) – kell 11.42
SS5 Šumavske Hoštice 1 (23,43 km) – kell 13.15
Hoolduspaus
SS6 Vlachovo Brezi 2 (13,66 km) – kell 15.32
SS7 Zvotoky 2 (23,81 km) – kell 16.24
SS8 Šumavske Hoštice 2 (23,43 km) – kell 17.57

Laupäev, 28. oktoober

SS9 Schärdinger Innviertel 1 (15,72 km) – kell 9.15
SS10 Mühltal 1 (27,15 km) – kell 11.01
SS11 Knaus Tabbert Bayerischer Wald 1 (11,88 km) – kell 12.05
Hoolduspaus
SS12 Schärdinger Innviertel 2 (15,72 km) – kell 16.15
SS13 Mühltal 2 (27,15 km) – kell 18.01
SS14 Knaus Tabbert Bayerischer Wald 2 (11,88 km) – kell 19.05

Pühapäev, 29. oktoober

SS15 Böhmerwald 1 (17,25 km) – kell 9.15
SS16 Passauer Land 1 (16,37 km) – kell 10.35
SS17 Böhmerwald 2 (17,25 km) – kell 11.33
SS18 Passauer Land 2 (16,37 km) – kell 13.15 (punktikatse)

Kesk-Euroopa ralli osalejad: Ogier taas platsis

Nagu ikka, on ka Kesk-Euroopa rallil taaskord kohal kõik WRC sarja tipud ning Rally1 klassi autosid on seekord stardis kümme. Viimasest neljast etapist vaid ühel kohal käinud Sébastien Ogier naaseb Toyota rooli, olles hoolimata viiest vahele jäetud etapist MM-sarjas kõrgel viiendal kohal. Hyundai jätab väikese üllatusena eemale asfaldispetsi Dani Sordo, kelle asemel saab tippmasinal võimaluse Teemu Suninen, M-Spordi kolmas auto on aga teist MM-etappi järjest luksemburglase Grégoire Munsteri käsutuses.

Eesti ekipaaže on Kesk-Euroopas lisaks Tänak-Järveojale veel vaid üks: Hyundai Rally2 masinaga tuleb starti Georg Linnamäe koos kaardilugeja James Morganiga.

Kesk-Euroopa ralli osalejad ja esialgne stardijärjekord (ainult Rally1 autod):

  1. Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Toyota)
  2. Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
  3. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
  4. Ott Tänak – Martin Järveoja (M-Sport)
  5. Sébastien Ogier – Vincent Landais (Toyota)
  6. Esapekka Lappi – Janne Ferm (Hyundai)
  7. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota)
  8. Teemu Suninen – Mikko Markkula (Hyundai)
  9. Pierre-Louis Loubet – Benjamin Veillas (M-Sport)
  10. Grégoire Munster – Louis Louka (M-Sport)

Kesk-Euroopa ralli ennustused: Tänaku šansid võivad olla päris head

Viimati Tšiilis üle tüki aja Eesti rallifänne etapivõiduga rõõmustanud Ott Tänak võib olla ka Kesk-Euroopa ralli eel üsna hea panus. Kuigi üldine maine on tal eelkõige väga kiire kruusasõitjana, on ta tegelikult ennast tõestanud ka asfaldil ja just Saksamaa asfaldil – viimased kolm korda, kui Saksamaa ralli WRC-sarjas toimus, võitis Tänak kõik need etapid! Peatne M-Spordist lahkumine võib tekitada ka omamoodi pingevabaduse olukorra, pealegi ei ole Tänakul enam MM-sarja tiitli peale võimalik võidelda, sest vahe liider Kalle Rovanperäga on liiga suur.

Küll on väike šanss olemas veel Rovanperä tiimikaaslasel Elfyn Evansil, kes kaotab kaks etappi enne hooaja lõppu noorele soomlasele 31 punktiga. See tähendab, et Evansil on kindlasti vaja, et vähemalt üks kahest etapist Rovanperäl totaalselt ebaõnnestuks – vastasel korral on raske näha, et sel hooajal vaid kaks rallit võitnud Evans talle ohtlikuks võiks saada. See, et hooaja viimased kaks etappi sõidetakse asfaldil, on aga kindlasti väike eelis Rovanperäle – kruusal tuleks tal avapäeval teepuhastajat mängida, asfaldil on aga esimesena alustamine kuiva ilma korral suisa väike eelis. Samas – tuletame meelde, et Horvaatia asfaldietapi sel hooajal võitis just nimelt Evans, kusjuures Rovanperä oli alles neljas.

Üheks suuremaks soosikuks tuleks aga pidada hoopis Sébastien Ogier’d, kes on alati asfaldil kiire ja peaks ka siin olema väga kõrges mängus sees. Esikolmikuvarianti on veel kindlasti ka Esapekka Lappil, aga rallivõidu osas ütleb kindlasti sõna sekka ka Thierry Neuville.

Huvitavaid fakte Kesk-Euroopa ralli kohta:

  • Tegu on WRC ajaloos esimese korraga, kui ralli toimub kolmes riigis.
  • Tšehhist saab 36. riik, kus on toimunud autoralli MM-etapp.
  • Saksamaal on WRC ralli toimunud varem 17 korral.
  • Austrias on varem WRC ralli toimunud vaid ühel korral – 1973. aastal, WRC läbi aegade esimesel hooajal.
  • Saksamaast saab Itaalia, Kanada, Soome, Prantsusmaa ja USA kõrval kuues riik, kus toimunud mitu erinevat WRC etappi.