Kesk-Euroopa ralli: ajakava, osalejad, ennustused

Saabunud sügis annab endast igal võimalusel õues märku ja see tähendab ühtlasi ka seda, et autoralli MM-sarja hooaeg on tasapisi lõppemas. Sõita on jäänud veel vaid kaks asfaldirallit ja üks hüpe tundmatusse: viimastest hooaegadest juba tuttavaks saanud Kesk-Euroopa ja Jaapani rallidele järgneb esimest korda WRC kalendrisse kuuluv Saudi Araabia etapp.

Mida Kesk-Euroopa ralli endast kujutab, mida võiksid fännid sellelt oodata, millised on Ott Tänaku šansid hea tulemus teha ning kuidas võib see ralli mõjutada tiitliheitlust? Betsafe’i blogi teeb kõigest olulisest ülevaate!

Kesk-Euroopa ralli: kolme riigi asfaltteed kolme päevaga

Kesk-Euroopa ralli tõi WRC sarja enam kui 50-aastase ajaloo jooksul midagi täiesti uut – sedavõrd rahvusvahelist võistlust polnud mitte kunagi varem korraldatud. Jah, Rootsi rallidel on aeg-ajalt olnud katseid ka Norra pinnal, aga need on siiski olnud ka nimetuselt Rootsi rallid, mitte Rootsi-Norra rallid. Siin näidatakse aga Euroopa avatust ja ühtsust uudsel moel.

Kui viimase aja Saksamaa rallid sõideti peamiselt Prantsusmaa piiri lähedal asuva Bostalsee ümbruses, siis nüüdne Kesk-Euroopa ralli viib sõitjad Saksamaa, Austria ja Tšehhi piiride ühinemispunkti ümbrusesse. Ralli keskus on küll Saksamaal, kuid seda Passau linnakeses, mis on täiesti Austria piiri ääres. Kui varem oli tavapärane, et rusikareeglina sõideti igas riigis üks rallipäev, siis nüüd on asi pisut segasem – reedel käiakse näiteks läbi kõik kolm riiki!

Suures plaanis on teed ralli jooksul sarnased, aga siiski väikeste erinevustega: kõige tehnilisemad ja kitsamad teed kipuvad olema Austrias, Tšehhi asfalttrasse peetakse aga selle ralli kõige voolavamateks ja kiiremateks.

Kui esimesel toimumisaastal oli ralli eriti varajase algusega, mis tähendas, et testikatse sõideti Saksamaal juba kolmapäeva pärastlõunal, siis nüüd on ralli graafik liikunud tavapärasemaks, alates neljapäeval ja lõppedes pühapäeval. Siiski on ebatavaline, et juba neljapäeva pärastlõunal aja peale sõidetakse – esimene katse algab kohaliku aja järgi neljapäeval juba kell 14.30.

Sõitjatele on Kesk-Euroopa etapi juures meelehärmi valmistanud pikad ülesõidud – võistluskeskus on katsetest üsna kaugel ning kui võistluskilomeetreid on napilt üle 300, siis koos ülesõitudega on ralli taas enam kui 1400 kilomeetri pikkune, mis tähendab sõitjatele ja kaardilugejatele nädalavahetuse jooksul väga palju väsitavaid sõidutunde. Järgmisel hooajal aga Kesk-Euroopa etappi WRC kalendris ei ole – selle asemel on asfaldirallina koha tagasi saanud Horvaatia etapp.

Kesk-Euroopa ralli ajakava (Eesti aja järgi):

Neljapäev, 16. oktoober

Testikatse (4,57 km) – kell 9.01
SS1 Gold und Therme 1 (12,83 km) – kell 15.30
SS2 Gold und Therme 2 (12,83 km) – kell 19.05

Reede, 17. oktoober

SS3 Granit und Wald 1 (10,86 km) – kell 9.30
SS4 Böhmerwald 1 (15,27 km) – kell 10.20
SS5 Col de Jan 1 (23,37 km) – kell 12.25
SS6 Col de Jan 2 (23,37 km) – kell 15.45
SS7 Böhmerwald 2 (15,27 km) – kell 18.20
SS8 Granit und Wald 2 (10,86 km) – kell 19.15

Laupäev, 18. oktoober

SS9 Made in FRG 1 (14,30 km) – kell 9.15
SS10 Keply 1 (21,95 km) – kell 11.35
SS11 Klatovy 1 (15,57 km) – kell 12.35
SS12 Keply 2 (21,95 km) – kell 15.05
SS13 Klatovy 2 (15,57 km) – kell 16.05
SS14 Made in FRG (14,30 km) – kell 19.25

Pühapäev, 19. oktoober

SS15 Beyond Borders 1 (12,37 km) – kell 9.25
SS16 Mühltal1 (26,52 km) – kell 11.05
SS17 Beyond Borders 2 (12,37 km) – kell 12.10
SS18 Mühltal 2 (26,52 km) – kell 14.15 (punktikatse)

Kesk-Euroopa ralli osalejad: tiitliheitluse otsustavad hetked

Heitlus sõitjate MM-tiitli nimel on liikumas haripunkti poole ning Tšiili ralli tõi kaasa paradigma muutuse – pikalt MM-sarja liidrikohta hoidnud Elfyn Evans sai küll rallil teise koha ning teenis korralikke punkte, ent andis siiski eduseisu käest ning kolmele viimasele etapile astub liidrina vastu Sébastien Ogier – mees, kes on kolm etappi sel hooajal üldse täiesti vahele jätnud!

Ogier’ (224) ja Evansi (222) taga on löögiulatuses veel ka Kalle Rovanperä (203), Ott Tänaku (181) šansid kahanesid Tšiili ebaõnnestumise järel väga väikeseks – tema jaoks oleks vaja, et esimesed mehed eelseisvast kolmest etapist vähemalt kahel ebaõnnestuksid. Vastasel korral on Tänaku tiitlivõitu sisuliselt võimatu näha.

Hyundai ei ole aga veel lootust kaotanud ning tegi ühe otsusega Tänaku elu natuke lihtsamaks – Tšiilis otsad andnud mootori sai Tänak oma autol ilma lisakaristuseta asendada, sest Kesk-Euroopa rallil ta tiimipunktide toojana üles pole antud. See tähendab, et ta saab täielikult enda tegemistele keskenduda. Maksimumpunktid aitaksid ta kindlasti suurele mängule lähemale – tuletame meelde, et eelmisel aastal õnnestus tal Kesk-Euroopa ralli võita.

Toyota eest tuleb aga taas starti Eesti ralli üllatuslikult võitnud Oliver Solberg, kelle jaoks on see esimene Rally1 autol MM-etapp pärast Eestis võitmist.

Eesti ekipaaže lisaks Tänak-Järveojale seekord rohkem stardis ei ole.

Kesk-Euroopa ralli osalejad ja esialgne stardijärjekord (ainult Rally1 autod):

  1. Sébastien Ogier – Vincent Landais (Toyota)
  2. Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
  3. Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Toyota)
  4. Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
  5. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
  6. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota)
  7. Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (Hyundai)
  8. Sami Pajari – Marko Salminen (Toyota)
  9. Grégoire Munster – Louis Louka (M-Sport)
  10. Josh McErlean – Eoin Treacy (M-Sport)
  11. Oliver Solberg – Elliott Edmondson (Toyota)

Kesk-Euroopa ralli ennustused: kas Tänak suudab suurde mängu naasta?

Nagu eelnevalt öeldud, on Tänaku autol uus mootor ja mingit võistkondlikku pinget tal peal ei ole – samal ajal sobis Kesk-Euroopa etapp talle eelmisel hooajal hästi, nii et lootused võiksid olla sellel, et Eesti ekipaaž suudab teha hea tulemuse. Asfaldirallil on kuiva ilma korral küll esimesena startijatel eelis, kuid vahe stardipositsiooni osas on tunduvalt väiksem kui kruusaetappidel, nii et ei tohiks olla küsimust, et Tänak suudab kohe algusest peale kiire olla.

Loomulikult ei maga aga ka teised mehed. Sébastien Ogier on suutnud sisuliselt igal etapil, kus ta on sel aastal osalenud, näidata suurepärast kiirust, stabiilsust ja sportlikku tarkust ning tema vastu tundub olevat üsna keeruline panustada. Asfaldil on head kiirust näidanud ka teised tipud, aga kui Kalle Rovanperä on viimastel etappidel olnud pisut ebakindel, siis Elfyn Evans on viimasel ajal suutnud taas hea rütmi üles leida.

Sel hooajal on varem olnud vaid üks puhas asfaldietapp – Kanaari saarte ralli võitis Rovanperä, edestades Ogier’d ja Evansit. Tänak oli Kanaaridel kuues.

Huvitavaid fakte Kesk-Euroopa ralli kohta:

  • Tegu on WRC ajaloos esimese ralliga, mis toimub kolmes riigis.
  • Tšehhist sai 2023. aastal 36. riik, kus on toimunud autoralli MM-etapp.
  • Saksamaal on WRC ralli toimunud varem 17 korral üksi ning kaks korda koos Austria ja Tšehhiga.
  • Austrias on enne Kesk-Euroopa ralli kalendrisse jõudmist WRC ralli toimunud vaid ühel korral – 1973. aastal, WRC läbi aegade esimesel hooajal.
  • Saksamaast sai Itaalia, Kanada, Soome, Prantsusmaa ja USA kõrval kuues riik, kus toimunud mitu erinevat WRC etappi.