WRC Belgia ralli: ajakava, osalejad, ennustused
Läbi aegade teine autoralli MM-kalendrisse kuulunud Rally Estonia on seljataha jäänud – nüüd on aeg pilgud pöörata juba ettepoole, sest augusti keskel jagatakse järgmised MM-punktid välja Belgias. Belgias pidi Ieperi ralli MM-sarja kuuluma juba ka eelmisel aastal, kuid koroonaviirusest tulenenud piirangute tõttu jäi see ralli eelmisel aastal siiski ära – kusjuures koha MM-sarjas sai see just nimelt koroonapandeemia puhkemise järel tekkinud segaduse tõttu.
Mida hooaja teiselt puhtalt asfaldirallilt oodata, kuidas läheb Ott Tänakul – Martin Järveojal ning kelle peale tasuks Betsafe’is teha oma panused? Vaatame üheskoos üle!
OTT TÄNAKU EKSKLUSIIVINTERVJUU BETSAFE’ILE
Kuidas oled saanud Belgia ralliks testida ja valmistuda?
Kui hea pilt sul Belgia etapil ootavast ees on? Mille poolest erineb see teistest asfaldirallidest ja kui spetsiifilise etapiga on tegemist?
Millised on Belgia ralli kõige olulisemad katsed, võtmemomendid?
Kui lumist Monte-Carlot mitte arvesse võtta, siis on sel hooajal seni olnud vaid üks puhas asfaldiralli, mis toimus Horvaatias. Hooaja lõpus tuleb neid aga Kataloonias ja Jaapanis veel. Kui hästi ennast sel hooajal asfaldil tundnud oled?
Belgia ralli eel räägitakse, et sellisel aastaajal on suhteliselt tõenäoline, et mõnel päeval võib ka vihm pisut kaarte segada. Kui palju oled saanud asfaldil Pirelli rehvidega vihmases ilmas testida – kui üldse?
Belgia ralli avapäeva õhtul sõidetakse katsed õhtuhämaruses. Kas oskad selgitada, miks on WRC sarjas kavas pigem väga vähe pimedas sõidetavaid katseid?
Kui hästi või halvasti sulle endale pimedas sõidetavad katsed meeldivad-sobivad?
Eesti ralli oli sinu koduetapp, Belgia ralli on Thierry Neuville’i koduetapp. Arvestades seda, et olete küll tiimikaaslased, aga võistlete individuaalarvestuses ka teineteise vastu, siis kui palju infovahetust või konkreetsele rallile spetsiifiliste nippide-nõksude jagamist teie vahel toimub? Või ajavad kõik, pea maas, oma asja?
Kui palju muudab hooaega keerulisemaks tõsiasi, et paralleelselt käimasoleva aasta rallide ja väljakutsetega tuleb tiimil ja sõitjatel tasapisi tegeleda ka järgmise aasta auto ette valmistamisega? Kui suure osa ajast see sõitjate jaoks võtab?
Eelmisel aastal viis Monza ralli WRC sarja kuulsale Monza ringrajale, tänavune Belgia ralli toimub osalt kuulsa Spa ringraja juures. Milline on sinu enda lemmik ringrada F1-st? Kas on mõni selline ring, kuhu võiks WRC-sari kunagi veel sattuda?
Ieperi ralli: tuttavaid lõike nii jalgratta- kui vormelisõpradele
Kompaktne asfaldiralli, kus hingetõmbepause palju ei jää – täpselt nii kirjeldab WRC sarja värskeimat uustulnukat MM-sarja kodulehekülg. Tõsi ta on – MM-rallile tavapäratult sõidetakse esimene võistluskatse sisuliselt alles reede pärastlõunal, kuid sellest hoolimata on reedesse surutud kaheksa kiiruskatset. Teise ringi ajal tuleb sealjuures tasapisi peale ka pimedus – võib arvata, et reedeõhtuste katsete ajal võetakse välja ka lisatuled. Sealjuures läbitakse Kemmelbergi katsel kuulus munakividest tõus, mida teavad hästi ka jalgrattasõbrad – see nõuab autodelt head haarduvust, eriti kui tõus peaks olema märg.
Kompaktne ja kokkupakitud on ka laupäevane võistluspäev, kus katsekilomeetreid on peaaegu 120 tükki – sinna sisse jääb ka ralli kõige pikem, 25,86-kilomeetrine Hollebeke katse.
Viimane võistluspäev viib rallisõitjad aga maailma ühe kuulsaima ringraja äärde: kui eelmisel aastal liideti koroonapandeemia puhkemise järel MM-sarjaga Monza ralli, mis peeti suures osas Monza ringrajal, siis sedapuhku saab Belgia ralli finiši kuulsa Spa-Francorchampsi ringraja läheduses. Francorchampsi katse, mis on ühtlasi ka ralli viimaseks ehk punktikatseks, sisaldab ka lõiku, mis viibki sõitjad kuulsale suure kõrguste vahega ringrajale!
Teed on Ieperi rallil pigem kitsavõitu ja käänulised, kusjuures suures osas on nende ääres kraavid ja elektripostid, mis tähendab, et iga väike eksimus võib halvemal juhul tähendada suurt avariid ja katkestamist. Palju on ka 90-kraadiseid pöördeid ristmikel, mis on ka kõige parematele sõitjatele aeg-ajalt probleeme valmistanud – kas auto väljasuretamiste või hoopis õigest pöördest mööda sõitmiste näol.
Belgia ralli ajakava (Eesti aja järgi):
Testikatse (9,81 km) – kell 9.01
SS1 Reninge – Vleteren 1 (15,00 km) – kell 14.36
SS2 Westouter – Boeschepe 1 (19,60 km) – kell 15.25
SS3 Kemmelberg 1 (23,62 km) – kell 16.15
SS4 Zonnebeke 1 (9,45 km) – kell 17.09
Hoolduspaus
SS5 Reninge – Vleteren 2 (15,00 km) – kell 19.15
SS6 Westouter – Boeschepe 2 (19,60 km) – kell 20.04
SS7 Kemmelberg 2 (23,62 km) – kell 20.54
SS8 Zonnebeke 2 (9,45 km) – kell 21.48
SS9 Hollebeke 1 (25,86 km) – kell 10.11
SS10 Dikkebus 1 (12,49 km) – kell 11.08
SS11 Watou 1 (13,62 km) – kell 12.01
SS12 Mesen – Middelhoek 1 (7,99 km) – kell 12.51
Hoolduspaus
SS13 Hollebeke 2 (25,86 km) – kell 15.11
SS14 Dikkebus 2 (12,49 km) – kell 16.08
SS15 Watou 2 (13,62 km) – kell 17.01
SS16 Mesen – Middelhoek 2 (7,99 km) – kell 17.51
SS17 Stavelot 1 (9,05 km) – kell 9.30
SS18 Francorchamps 1 (11,21 km) – kell 10.08
SS19 Stavelot 2 (9,05 km) – kell 11.40
SS20 Francorchamps 2 (11,21 km) – kell 13.18 (punktikatse)
Belgia ralli osalejad ja esialgne stardijärjekord (WRC autod):
1. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Toyota)
2. Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
3. Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
4. Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Toyota)
5. Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
6. Takamoto Katsuta – Keaton Williams (Toyota)
7. Craig Breen – Paul Nagle (Hyundai)
8. Gus Greensmith – Chris Patterson (M-Sport)
9. Adrien Fourmaux – Renaud Jamoul (M-Sport)
10. Pierre-Louis Loubet – Florian Haut-Labourdette (Hyundai)
Stardijärjekord ei mõjuta asfaldirallidel raja kiirust nii palju kui kruusarallidel, kus teepuhastamise efekt on teinekord vägagi märkimisväärne. Kuiva ilmaga on kerge eelis hoopis esimesena startijatel – nende sõidu ajal on rada natukene puhtam, sest kurve lõigates tõmbab iga auto raja kõrvalt kurvidesse sodi, mis võib pidamist mõjutada ning tagumiste jaoks rada õige pisut aeglasemaks muuta. Suures plaanis ei ole aga stardijärjekorral siin kuiva ilmaga suurt vahet – kui aga peaks sadama, saavad tagumised eelise, sest iga ideaaltrajektooril sõitev auto muudab selle koha pealt asfalti pisut kuivemaks ja haarduvamaks.
WRC sõitjate osas siin erilisi üllatusi ei ole – Hyundai on seekord Dani Sordo asemel üles andnud Rally Estonia teise koha mehe Craig Breeni. Märkida tasub ka seda, et Eesti rallil pisut vigastada saanud Daniel Barritt jätab selle ralli vahele, mistõttu loeb Takamoto Katsutale sedapuhku kaarti hoopis Keaton Williams.
Kokku on Belgia ralli stardirivi MM-sarja tänavuse hooaja üks suuremaid – 121 sõitjat. Lisaks Tänakule-Järveojale saame kaasa elada veel ühele Eesti ekipaažile, kelleks on sedapuhku JWRC klassis kihutavad Robert Virves ja Aleks Lesk.
Belgia ralli panustamissoovitused: kas Neuville suudab koduradadel võidupõua lõpetada?

Kuna tegu on asfaldiralliga, kus päris mitmed praegused WRC ässad varem võistelnud pole, on väga täpseid ennustusi raske teha – soosikute ring peaks aga sellegipoolest olema suhteliselt kitsas. Esimene kerkib mõistagi teiste nimede seast esile kodurallil võistlev Thierry Neuville, aga seda tüüpi teed ja rajad on vägagi hästi tuttavad ka prantslastele – Sébastien Ogier ja tegelikult ka tavapärased tagumise otsa mehed Loubet ja Fourmaux võivad siin vabalt ootamatult kõrgele kerkida. Tähelepanu tasub pöörata tõsiasjale, et Toyotad on sel hooajal võitnud kõik rallid peale Arktika lumeralli, kus Ott Tänaku kiirusele vastu ei saadud. Selle põhjalt võiks arvata, et Neuville’i kõrval on suurimaks soosikuks just MM-tiitli poole liikuv Ogier.
Mida arvata aga Ott Tänaku võimalustest? Kuna tiitlimängust on eestlane paraku väljas, siis on natuke keeruline öelda, millise suhtumisega Tänak rajale asub. Hyundail on veel õhkõrnad teoreetilised võimalused meeskondliku tiitli peale mängida, kuid iga ralliga tundub üha enam, et ka seal on Toyota võit lihtsalt aja küsimus. Võimalik, et viimaste ebaõnnestunud rallide järel soovib Tänak vahelduseks ka korraliku tulemuse kirja saada ning seetõttu liiga uljalt gaasi vajutama ei kipu – seetõttu tasub seekord Tänaku peale panustamise osas olla tavapärasest ettevaatlikum.
Arvestades seda, et eelmisel aastal suutis Ott Tänak debüteerinud koduralli võita, siis on Neuville’il hea märk ees – belglane suutis aga viimati mõne ralli võita eelmise aasta alguses Monte Carlos. Enne koroonaaega! Selline põud teeb meid Neuville’i peale panustamisel samuti ettevaatlikuks ning kõige parema ja turvalisema valikuna soovitame ikkagi Sébastien Ogier’d.

Huvitavaid fakte Belgia ralli kohta:

MÄRKSÕNAD
SHARE