WRC Sardiinia ralli: ajakava, osalejad, ennustused
Autoralli MM-sari jätkab hea tempoga: kui hooaja alguses toimuvad etapid üsna suurte vahedega ning sisuliselt korra kuus, siis nüüd on graafik mõnevõrra tihedam – nii juunis kui juulis sõidetakse kaks rallit, millest esimene toimub Sardiinias – paigas, millel on eriline koht ka Ott Tänaku karjääris.
Mida selle hooaja järjekorras kuuendalt etapilt oodata, milline on võistluste ajakava ja keda pidada suuremateks soosikuteks? Betsafe’i blogi teeb traditsiooniliselt põhjaliku rallieelse ülevaate!
Sardiinia ralli: kuum ja karm, aga kiire
Sardiinia etapil on Eesti ralliajaloos igaveseks olemas aukoht: 2017. aastal võttis just seal oma karjääri esimese etapivõidu Ott Tänak ning sealsed kruusateed peaksid eestlastele väga hästi sobima. Seda näitas ta ka eelmisel aastal, võttes Hyundai roolis oma karjääris kolmandat korda Sardiinias etapivõidu.
Ilmad on hiliskevadel Vahemere saarel mõnusalt soojad, teed kruusased ja kiired, aga võrdlemisi kitsad – eksimisruumi sõitjatele palju jäetud ei ole, samal ajal saavad rehvid kuumuse ja karmide teede tõttu kõvasti vatti.
Kui eelmisel aastal oli Sardiinias kavas karm kord, kus hoolduspause pikkade päevade keskel ei olnud, siis seekord on naastud taas ajakava juurde, mis on sõitjatele pisut soodsam ja lubab nii reedel kui laupäeval lõuna paiku täispika hoolduspausi.
Traditsiooniliselt on Sardiinia ralli üle aasta keskusega kas saare idakaldal Olbias või läänekaldal Algheros – kui mullu oli kord Alghero käes, siis tänavu on ralli keskus taas Olbias.
Sardiinia ralli ajakava (Eesti aja järgi)
Neljapäev, 5. juuni
Testikatse Olbia Cabu Abbas (2,19 km) – kell 14.01
Reede, 6. juuni
SS1 Arzachena 1 (13,97 km) – kell 10.01
SS2 Telti – Calangianus – Berchidda 1 (18,43 km) – kell 11.16
SS3 Sa Conchedda 1 (27,95 km) – kell 12.31
Hoolduspaus
SS4 Arzachena 2 (13,97 km) – kell 16.31
SS5 Telti – Calangianus – Berchidda 2 (18,43 km) – kell 17.46
SS6 Sa Conchedda 2 (27,95 km) – kell 19.01
Laupäev, 7. juuni
SS7 Coiluna – Loelle 1 (21,18 km) – kell 10.05
SS8 Lerno – Su Filigosu 1 (24,34 km) – kell 11.16
SS9 Tula – Erula 1 (15,28 km) – kell 12.31
Hoolduspaus
SS10 Coiluna – Loelle 2 (21,18 km) – kell 16.05
SS11 Lerno – Su Filigosu 2 (24,34 km) – kell 17.16
SS12 Tula – Erula 2 (15,28 km) – kell 18.31
Pühapäev, 8. juuni
SS13 San Giacomo – Plebi 1 (25,19 km) – kell 8.25
SS14 Porto San Paolo 1 (13,78 km) – kell 9.35
SS15 San Giacomo – Plebi 2 (25,19 km) – kell 11.50
SS16 Porto San Paolo 2 (13,78 km) – kell 14.15 (punktikatse)
Sardiinia ralli osalejad: Tänak sihib neljandat võitu
Kui mullu oli Sardiinias Rally1 autosid stardis ainult kaheksa tükki, siis tänavu on olukord palju kenam – rivis on lausa 12 tippklassi masinat. Hyundai kolmiku (Thierry Neuville, Ott Tänak, Adrien Fourmaux) kõrval on stardis viis Toyotat (Elfyn Evans, Kalle Rovanperä, Sébastien Ogier, Takamoto Katsuta ja Sami Pajari) ja neli M-Spordi Fordi (Grégoire Munster, Martinš Sesks, Josh McErlean, Jourdan Serderidis).
Ott Tänak sihib sealjuures oma neljandat võitu Sardiinias, mis tõstaks ta selle ralli ajaloolises arvestuses kahe kuulsa Sébastieni – Loebi ja Ogier’ – kõrvale. Rohkem kui neli korda pole seda rallit võitnud mitte keegi, kolm võitu on aga kirjas ka Tänaku tiimikaaslasel Thierry Neuville’il.
Eesti ekipaaže on rivis lisaks Tänak-Järveojale veel kaks: Rally2 autodega on stardis Romet Jürgenson – Siim Oja ning Robert Virves – Jakko Viilo.
Sardiinia ralli osalejad ja reedene stardijärjekord (ainult Rally1 autod):
- Elfyn Evans – Scott Martin (Toyota)
- Kalle Rovanperä – Jonne Halttunen (Toyota)
- Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai)
- Sébastien Ogier – Vincent Landais (Toyota)
- Ott Tänak – Martin Järveoja (Hyundai)
- Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (Hyundai)
- Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (Toyota)
- Sami Pajari – Marko Salminen (Toyota)
- Grégoire Munster – Louis Louka (M-Sport)
- Martinš Sesks – Renars Francis (M-Sport)
- Josh McErlean – Eoin Treacy (M-Sport)
- Jourdan Serderidis – Frédéric Miclotte (M-Sport)
Sardiinia ralli ennustused: kas Tänak saab lõpuks hooaja esimese etapivõidu?
Kuigi viimased aastad pärast MM-tiitli võitmist 2019. aastal on Ott Tänakul üldiselt kulgenud erinevate probleemide ja hädade saatel ning eriliseks erandiks pole olnud ka tänavune hooaeg, siis hooaja esimene tõeliselt klassikaline kruusaralli Portugalis andis eestlase kiiruse kohta väga hea indikatsiooni ning andis mõista, et kuigi kõik viis senist etappi on võidetud Toyota sõitjate poolt, võivad tuuled selles osas peagi pöörduda.
Küll annab Portugali tulemus meile aga üsna hea indikatsiooni selle kohta, mida võiksime Sardiinias oodata. Tänaku kiirus on meie jaoks hea märk ning ta võiks olla kindlasti üks Sardiinia ralli suuremaid soosikuid – nagu ka ülikogenud Sébastien Ogier, kes on Sardiinias korduvalt võita suutnud.
Tänaku kasuks räägib võrreldes teiste peamiste võidusoosikutega ka parem stardipositsioon – kuiva ilma korral on tal viiendana startides juba päris kenasti puhtaks tehtud rada ees, kus on hea gaasi põhjas hoida.
Tagumistest meestest võib jätkuvalt sähvatusi oodata lätlaselt Martinš Sesksilt, kes on ikka ja jälle suutnud näidata, et sellist tüüpi etappidel tal kiirust iseenesest jagub – kui nüüd ka auto vastu peaks!
Hoolimata MM-sarjas teisel kohal olemisest ei tasu väga julgelt suurt edu ennustada Kalle Rovanperäle, kes ei ole siiani suutnud ära harjuda tänavuseks hooajaks MM-sarja toodud uute rehvidega ning peab pigem rõhuma hooaja lõikes stabiilsusele, mitte toorele kiirusele.
Põnevaid fakte Sardiinia ralli kohta:
- 2017. aastal said Ott Tänak ja Martin Järveoja Sardiinia rallil oma karjääri esimese MM-etapivõidu. Eestis võeti nad lennujaama VIP-tsoonis pidulikul üritusel kodumaale vastu.
- 1981. aastal sai Michele Moutonist Itaalia rallil siiani ainus naine, kes suutnud WRC etapi võita.
- Sardiinias on MM-ralli toimunud alates 2004. aastast. Varasemalt sõideti WRC sarjas Itaalia etapp Sanremo rallil.
- Enim võite on Sardiinia rallil kirjas Sébastien Loebil ja Sébastien Ogier’l (4).
- 2010. aastal toimus Sardiinia ralli IRC võistlusena ning WRC kalendrisse ei kuulunud.
- Sardiinia ralli on võitnud koguni neli erinevat soomlast, kõik ühe korra: 2007. aastal oli kiireim Marcus Grönholm, 2009. aastal Jari-Matti Latvala, 2010. aastal IRC-sarjas Juho Hänninen ja 2012. aastal võitis Mikko Hirvonen. Kas tänavu lisandub sellesse nimekirja Kalle Rovanperä?